Nazwa usługi: Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Nowym Mieście Lubawskim

Rynek 1/

13-300 Nowe Miasto Lubawskie

56 472 96 30

ewidencja@umnowemiasto.pl

   
Wymagane dokumenty:
  • Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności w przypadku odbioru osobistego.
   
Sposób załatwienia sprawy: - odbiór osobisty w Urzędzie Stanu Cywilnego 13-300 Nowe Miasto Lubawskie ul. Rynek 1 pok. 24,

- pocztą tradycyjną na adres wskazany przez wnioskodawcę,

- na adres skrzynki ePUAP
   
Opłaty:

Zwolnienia z opłaty skarbowej określone są w ustawie z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu/wymeldowaniu w wysokości 17 zł należy uiścić:
- na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Nowym Mieście Lubawskim:

IBAN PL 60 1020 3583 0000 3202 0011 3100
PKO BP SA Oddział Nowe Miasto Lubawskie
KOD BIC: PKOPPLPW,

- w przypadku odbioru osobistego na miejscu kartą płatniczą.

   
Czas załatwienia sprawy: Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
   
Tryb odwoławczy: Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę, wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego, za pośrednictwem tut. Organu w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.
   
Podstawa prawna: Ustawa
o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217 poz. 1427)
Ustawa
o opłacie skarbowej, (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635)
Ustawa
Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 1960 r. Nr 30 poz. 168)
   
Inne informacje: Zamieszczenie numeru telefonu umożliwi kontakt z wnioskodawcą w przypadku ewentualnych uwag.
   
Formularz elektroniczny:
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: